poniedziałek, 14 stycznia 2019

Biało - błękitny kocyk z kwadratów

Pierwszy kocyk z pełnych kwadratów babuni (biało - błękitny)

Ten kocyk zrobiłam w zeszłym roku, w październiku. Wykorzystałam schemat pełnego kwadratu babuni, który bardzo mi się spodobał z pracy nad Minecraft'owym kocykiem dla mojego syna (którego to kocyka, nota bene, jeszcze nie skończyłam :)
Najpierw robiłam białe kwadraty, a potem dopełniałam puste miejsca tymi niebieskimi. Lubię w ten sposób pracować, bo mogę sobie narobić tych pierwszych elementów na zaś, i robi się je łatwo i przyjemnie, bo bez specjalnego myślenia czy kombinowania. W zeszłym roku starałam się wykończyć jak największą ilość resztek włóczki, i czasami było to już nużące tak liczyć, patrzeć, sprawdzać, kontrolować non-stop, zastanawiać się czy danego koloru starczy, i już od razu mieć gotowy plan B na wypadek gdyby jednak nie starczyło. A tutaj sobie od razu założyłam co i jak, i szło mi cudownie :)
Zużyłam 7 kłębków białego i 7 niebieskiego akrylu, pracowałam szydełkiem nr 5,5 i całość wyszła mi dość sztywna, gruba, kocyk jest naprawdę ciężki. Mierzy 90x130 cm, ale jeszcze go nie uprałam, więc zakładam, że może się troche rozciągnąć. Zdecydowałam zrobić 21 rządków po 15 części, bo miałam tylko 7 kłębków niebieskiego, inaczej na pewno wolałabym parzystą ilość elementów.
Bardzo podoba mi się wykończenie - to cztery rządki fałszywym ryżem, w tym jeden rządek w kolorze niebieskim, i jeszcze jeden rządek raczkiem, aby obrobić sam brzeg, też w niebieskim kolorze. Jakoś bardzo wdzięcznie się taki schemat prezentuje, bardzo pasuje do wzoru samego kocyka.
Jest to jeden z kocyków, który robiło mi się naprawdę bardzo miło i bardzo szybko. Sam schemat zaś jest na liście schematów do przyszłego i wielokrotnego wykorzystania :)







Zbliżenie brzegu

Lewa strona



1 komentarz: