poniedziałek, 2 grudnia 2019

Kwadratowy kocyk - w niebieskim

KOCYK Z KWADRATÓW BABUNI - WERSJA NIEBIESKA 

Drugi kocyk zrobiony z posiadanych od wieków kwadratów babuni z różnokolorowym środkiem jest w tonacji niebieskiej. Wciąż i nieustająco wykańczam resztki posiadanych kłębków, stąd takie akurat dwa kolory. Wydaje mi się, że całkiem pasujące (i bardzo "moje":), więc w kolejnych robótkach - bo tęczowych cieniowanych kłębków trochę mi jeszcze zostało... - mogę dalej spokojnie w nie brnąć :)
Schemat pracy różni się od poprzedniego tylko tym, że dodałam po białym kolorze dwa rządki błękitnego, kontynuując wzór z kwadratów babuni. Natomiast cała reszta jest w zasadzie identyczna - także tu zszycie wykonałam łącząc kwadraty w pasy,  i tak jak poprzednio najładniej mi wyglądał ten trochę wybijający się do góry duet oczko zamknięte plus oczko łańcuszka. Także tutaj brzeg zrobiłam bardziej już niż klasycznie - najpierw szeroki (4 rządki) pas powtórki z kwadratów babuni, powtarzając także kolory ze środka, potem trzy rządki fałszywym ryżem, a na sam koniec dwa nałożone na siebie rządki *oczko zamknięte i oczko łańcuszka*. Cieszę się, że w ramach próby spróbowałam zrobić ten drugi "nakładany" rządek, bo dzięki niemu zyskało na harmonijności całe wykończenie.
Wielkość obu kocyków jest w zasadzie identyczna - metr na metr. Bliźniaki mi wyszły :)
(tu spojrzcie na ten poprzedni)
Pracowałam głównie szydełkiem 4,5mm ale czasami zmieniałam je na 5,5mm, bo włóczka była różnej grubości.
Według mnie ten mocny niebieski nadaje kocykowi charakteru. To mój faworyt bez dwóch zdań. Ale oczywiście będę starała się zrozumieć każde inne odmienne zdanie :)


Niebieski kocyk na szydełku dla chłopca

Blu handmade grannysquares babyblanket

A detail of crochet joining of two grannysquares

I colori ben sintonizzati della copertina per un maschietto

Il bordo della copertina all'uncinetto - schema di quadretti della nonna

Simple border of babyboy crochet blanket makes it look complete and elegant

Szydelkowe laczenie dwoch kwadratow babuni mocnym niebieskim

Prosty i uroczy schemat kwadratow babuni wzbogacony wielokolorowym srodkiem

Lewa strona szydelkowego kocyka - widac zszycie kwadratow babuni

Left side of crochet blanket - well visibile and well done joining with blue

This simple crochet stitch prevent the edges from curling up

Kocyk na szydelku w kwadraty babuni - prezent dla chlopca

Zblizenie na motyw szydelkowego kocyka w kwadraty babuni

Una copertina blu fatta a mano per bimbo per regalo

Wywazony w proporcjach i kolorach brzeg dodaje szydelkowemu kocykowi elegancji

Kocyk zrobiony na szydelku jest pelen ciepla i dobrych emocji na zime

Copertina all'uncinetto è calda e piena di buone emozioni per inverno

La parte centrale di ogni quadrato della nonna è davvero multicolore




1 komentarz:

  1. piękny kocyk. gdybym miała małe dziecko chętnie bym go kupiła. Wydaje się milutki i cieplutki.

    OdpowiedzUsuń