poniedziałek, 4 marca 2019

Szaro-różowy (!) kocyk

Drugi kocyk z pelnych kwadratow babuni - eksperyment kolorystyczny, bo szaro - rozowy


Jednym z postanowień na Nowy Rok było eksperymentowanie z nowymi kolorami i otwarcie się na inne niż zawsze gamy kolorów. Jak pomyślałam tak zrobiłam (bo wzięłam bardzo na poważnie tegoroczne postanowienia) i zdecydowałam się spróbować połączyć szary z różowym. Tak na pierwszy ogień. Na przełamanie wewnętrzej blokady. Jak dla mnie było to olbrzymie wyzwanie, sama z siebie nigdy bym nawet nie spojrzała na te dwa kolory razem :) Ale zauważyłam, że to wszechobecny mix, że bardzo dużo dziewczyn z sieci takie produkcje z sukcesem pokazuje (stąd zresztą ten pomysł), że mnóstwo najróżniejszych rzecz tak właśnie jest proponowanych, więc zamiast dobrać do różowego klasyczny biały wzięłam bardzo głęboki oddech i dałam szarość....
Cóż, rezultat przedstawiam poniżej :)
Robiony jest schematem pełnego kwadratu babuni, który już raz wykorzystałam (w kocyku biało-błękitnym). Dodałam tylko po jednym rządku w długości i szerokości, tak aby była ich parzysta ilość (16x22). Jest więc nieco większy od tego biało-błękitnego - mierzy 90x120 cm. Zakładam, że po upraniu i zblokowaniu może się trochę powiększyć. Wykończenie jest identyczne jak te w poprzednim kocyku, bo nieustająco uznaję je za najlepsze i najlepiej się prezentujące. Zaczełam go robić w połowie stycznia, skończyłam w połowie lutego, wykorzystałam po 7 kłębków każdego koloru. Akryl 100%. Robiąc ostatni rządek, ten łączący kwadraty, wbijałam szydełko od góry i przeciągałam oczko pętelki od dołu gotowego kwadratu, kontynuując potem normalnie słupki - dało mi to łagodniejsze i ładniejsze łączenie.

I choć całość wygląda naprawdę słodko to ja wciąż mam wątpliwości.... Czy z białym nie byłoby lepiej...? :)






Lewa strona 






1 komentarz:

  1. róż z szarym ma swój urok i wychodzi piękne połaczenie kolorystyczne. Z białym - w mojej opinii - róż wygląda bardziej elegancko. MOże dlatego, że kontrast jest większy? Nie wiem. W każdym razie oba zestawienia kolorystyczne są przyjemne dla oka.

    OdpowiedzUsuń