poniedziałek, 11 kwietnia 2022

Projekt Irenka - moja ekologiczna kuchnia

Moje ściereczki zerowaste do mycia naczyń

Mam wrażenie, że w ciągu ostatnich dwóch lat nie robiłam nic innego jak tylko gotowałam i zmywałam, robiłam zakupy, gotowałam i zmywałam.... i to właśnie "dzięki" temu zaprojektowałam i stworzyłam sobie ulepszenie tej niewdzięcznej i niedocenianej pracy - niedrogą, ręcznie robioną na szydełku ściereczkę do mycia naczyń.

Jest ekologiczna, bo wielokrotnego użytku, z akrylu i bawełny; mogę ją prać w pralce niemal w nieskończoność.

Zastąpiłam nią całkowicie moje klasyczne gąbki kuchenne.

Po paru(nastu) próbach najlepszą opcją okazało się połączenie dwóch nitek - akrylowej i cienkiej bawełnianej, to dało mi mocną fakturę; w ten sposób są wytrzymałe, trwałe i funkcjonalne.

Mierzą około 9x10cm - każda robiona ręcznie, więc bardzo "około":)

Wybrałam dwa różne wzory, które dają dwie różne gęstości - te ze zwyczajnych półsłupków są gęstsze, sztywniejsze, a te z "fałszywego ryżu" są bardziej miękkie i elastyczne. Różnica może nie jest zbyt dobrze widoczna zdjęciach, ale można ją od razu i bez pomyłki wyczuć w dłoni. Oba są idealne w zasadzie do wszystkiego.

Te moje cudne ściereczki są bardzo wygodne. Wymieniam je w zasadzie co wieczór. Piorę je w pralce z innymi rzeczami na 60°C.

Jedyny minus to ten, że te ściereczki akrylowe nie chłoną zbyt dobrze - ma to swoje zalety, bo spokojnie mogę ich używać do usuwania tłuszczu i/lub sosu pomidorowego i/lub umyć patelnię pełną masła i nie obawiać się, że później będzie trudno je umyć, ale z tego samego powodu nie nadają się do wycierania blatu czy zbierania wody.
Zamierzam produkować je jako prezenty dla młodych osób z zacięciem ekologicznym i ekonomicznym - 1.wystarczą na lata 2.mogę je zrobić w wielu kolorach 3.są niepowtarzalne i nietuzinkowe 4.można je traktować jako uzupełnienie mebli i ozdobę kuchni 5.są idealnym prezentem dla tych, którzy kochają własny styl, dom i kuchnię.

Nazwałam ten projekt "Irenka" – po grecku Irene oznacza „pokój, czas pokoju” i wydała mi się ta nazwa bardzo odpowiednia jako filozofia dla tego typu aktywności wymagającej dużo (za dużo!) cierpliwości (och, jak ja nie lubię zmywania naczyń:) Irenka bardzo mi pomogła i mam nadzieję, że spodoba się naprawdę wszystkim!

Ściereczka kuchenna zrobiona na szydełku

Niebieskie ściereczki kuchenne do zmywania








Zrobiłam na szydełku małe ściereczki kuchenne do zmywania naczyń





Ekologiczny wybór w kuchni - zrobione na szydełku zmywaki








ikona Zweryfikowane przez społeczność
Oprócz tego, że są wyborem ekologicznym i ekonomicznym (wystarczą na lata), ściereczki te dostępne są w wielu kolorach, są niepowtarzalne i nietuzinkowe, można je traktować jako uzupełnienie mebli i ozdobę kuchni. Są idealnym prezentem dla tych, którzy kochają własny styl, dom i kuchnię.

 
Nazwałem ten projekt Irenka – po grecku Irene oznacza „pokój, czas pokoju” i wydał mi się odpowiedni jako filozofia dla tego typu aktywności wymagającej dużo (za dużo!) cierpliwości – tak, nienawidzę prania Dania…. :) Irenka bardzo mi pomogła i mam nadzieję, że Tobie też się spodoba!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz