poniedziałek, 28 października 2019

Kwadratowy kocyk - ten w fiolecie

FIOLETOWY KOCYK w niebieskie kwadraty babuni 

Pierwszy kocyk z tych dwóch, których wykańczaniem zajmowałam się przez ostatnie tygodnie to ten fioletowy.
Jak już pisałam chodziło mi o skończenie zaległych projektów, które leżały I czekały na mój czas, energię i zmiłowanie, a przy okazji o wykończenie posiadanych włóczek o kolorach i fakturach bardzo czasami różnych i dziwnych.
Tutaj wybór padł na ten właśnie jasny fioletowy, bo wyjątkowo ładnie komponował się z mnogością kolorów ze środka kwadratów. Nie miałam go zbyt dużo, stąd zrobiłam dwa rządki fałszywym ryżem, a nie słupkami z kwadratów babuni. To automatycznie pociągnęło za sobą konieczność dodania kolejnych dwóch rządków, a że kolejny kolor byłby już przesadą powtórzyłam wielobarwną włóczkę ze środka. Uff, było przy tym trochę kombinowania :) Wydaje mi się, tak patrząc na całość, że jest kolorystycznie bardzo delikatny ten kocyk.
Schemat pracy bardzo podobny do mojej ostatniej produkcji - 25 kwadratów zszytych wzdłuż boków: najpierw 5x wertykalnie, potem 5x horyzontalnie, potem dość szeroki brzeg, powtarzający najpierw wzór z kwadratów babuni, a potem fałszywy ryż na zakończenie. Ostatni rządek zaś wykończyłam w takie mini-ząbki, które nawiązują do wewnętrznego zszycia kwadratów. To zszycie zresztą też kosztowało mnie prawie tuzin prób - a to kolor niewłaściwy, a to wzór niewidoczny i/albo krzywy i/albo niepasujący, a to inny jeszcze dylemat natury niemalże już filozoficznej i dotykającej samej istoty sensu tworzenia sztuki z chaosu. Dobrze przynajmniej, że efekt końcowy całkiem mi się podoba :)
Na wielkość jest taki akurat - 100x100cm. Większość użytych kolorów to akryl, tylko biały to bodajże coś lepszego, ale te kwadraty robiłam chyba w 2015, więc naprawdę ciężko mi coś więcej na ten temat powiedzieć :)
W tej sesji zdjęciowej postawiłam na zbliżenia, więc bardziej w szczególe niż w ogóle prezentuję wam poniżej kwadratowy kocyk w kwadraty babuni - odsłona fioletowa!

A, taka obserwacja - pamiętam, że któregoś razu moja siostra zauważyła, że kocyki, które produkuję, są bardzo wyraziste kolorystycznie, że lubię mocne kontrasty, ostre akcenty. Obruszyłam się wtedy trochę, że skąd, że przecież nie, że kocyki są dla dzieci, więc często sięgam po pastele, często w ogóle jeden tylko kolor jest, i że to niesprawiedliwe uogólnienie. No ale teraz muszę przyznać, że to najprawdziwsza prawda była :) Bo dla mnie ten kocyk zyskałby naprawdę sporo gdyby tak dodać właśnie jakiś ciemny kolor, jakiś prawie granatowy fiolet, a może czarny nawet, no a przynajmniej trochę purpury. Nie dodałam tylko dlatego, że akurat nie miałam :) Czyli miała rację dziewczyna :) Spostrzegawcza. Pozdrawiam najserdeczniej :)
A wy co myślicie? Jak wam się wydaje - kocyk jest mdły czy delikatny? :)

Niebieski kocyk na szydelku dla chlopca
Kocyk - widok ogólny 

Blu handmade grannysquares babyblanket

Caly szydelkowy kocyk z kwadratow babuni
Kocyk - widok z góry 




Szczegol szydelkowego niebiesko-fioletowego kocyka
Kocyk - kwadrat babuni


A detail of handmade blanket for a babyboy
Szczegół wzoru -  łączenie kwadratów

Una copertina fatta a uncinetto per un maschietto


Szczegół wzoru - brzeg 

Un quadretto di nonna molto colorato della copertina fatta a mano
Kwadrat babuni - cztery rzadki mieszanym niebiesko-fioletowym, trzy bialym, potem dwa rzadki falszywym ryzem fioletowym i dwa kolejne mieszanym



A border of a babyboy, blue and viola, handmade blanket
Szczegół wzoru - wykończenie rogów

Wykonczenie brzegu fioletowo-niebieskiego kocyka

Crochet joining of two grannysquares
Zszycie kwadratów z bliska


4 komentarze:

  1. Każdy odbiera inaczej kolorystykę. Ten kocyk jest na pewno delikatny, ale nie można powiedzieć, że mdły. niebieskości i granaty dodają mu kontrastu. Może nie takiego, jakby był po dodaniu konkretnych granatowych elementów, ale mimo to jest.

    Bardzo ładna praca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te slowa sa jak miod na moja kolorystycznie stroskana dusze artystki, dziekuje za nie z calego serca. Moze jeszcze kiedys odwaze sie na tak malo odwazny - wedlug mnie - dobor kolorow :)
      Dziekuje i pozdrawiam!

      Usuń
  2. Na pewno nie mdły :) ogólna symetria połączona z dużą różnorodnością wzornictwa wprowadza poczucie harmonii i spokoju. Przez to po prostu miło się patrzy na ten kocyk.

    Podziwiam pasję i ogrom włożonej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba najpiekniejsza technicznie ocena mojej pracy jaka kiedykolwiek mialam okazje poznac; cudownie jest wiedziec, ze moje kocyki sa na wskros uniwersalne.
      Dziekuje i pozdrawiam!

      Usuń