poniedziałek, 8 lutego 2021

Duży obrus zrobiony na widełkach

Szydełkowy obrus zrobiony na widełkach


Ten obrus zaczęłam robić we wrześniu 2017 roku i tak się zawzięłam, że skończyłam go na początku roku 2018. Jak na mój zapał i moje tempo i ogrom pracy jest to naprawdę niesamowity wyczyn :) Obrus jest bardzo długi, bo musiał przykryć cały calutki, a niewymiarowy, stół w kuchni; wyszło mi więc 120x250cm. Składa się z 44 widełkowych pasków, a każdy z nich to 200 pętelek (po każdej stronie); użyłam szydełka 2mm, widełek 7cm, kordonka/nitki nr 8, a ponieważ bardzo dobrze się pracuje z tą akurat nitką to jeden pasek zajmował mi godzinę i kwadrans pracy. Całość wykończyłam bardzo prostym rządkiem półsłupków i raczkiem, bo sam wzór jest wystarczająco bogaty.
Łatwo się go pierze, nawet czerwone wino ładnie schodzi, a pod niego mogę podłożyć jakikolwiek inny kolor zmieniając zupełnie wystrój wnętrza, np. czerwony na święta z dodatkiem innych dodatków w kolorach bożonarodzeniowych.
Jestem z niego bardzo zadowolona i często z niego korzystam (choć trzeba go prasować....) i uważam, że włożona w niego praca i poświęcony mu czas cudownie przełożyły się na efekt "wow" i szczery zachwyt gości  :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz