czwartek, 11 lutego 2021

Kwiaty na Dzień Kobiet w lutym

Ha, tytuł posta jest przewrotny :)

Mimozy kwitły we Włoszech na początku marca, i dlatego tradycyjnie dawało je się chętnie same lub w bukietach na Dzień Kobiet. Tak jak u nas tulipany. Tyle, że od dobrych paru lat mimozy zaczynają kwitnąć coraz wcześniej i w tym roku całe drzewa są intensywnie żółte już teraz, czyli na początku lutego. Na zdjęciach pokazuję trzy wazoniki z mimozami, którymi udekorowałam sobie cały salon z kuchnią :) Przepięknie i bardzo mocno pachną i wyglądają naprawdę radośnie. Cieszą oko pomimo moich niezdarnych prób ułożenia ich w zgrabne i eleganckie kompozycje :)

A same mimozy dostałam od sąsiadów :)



Nigdy jeszcze nie widziałam drzewa mimozy z bliska, więc zrobiłam sobie zdjęcia ku pamięci- tak wygląda gałąź mimozy :)


Tak prezentowały się dwa małe wazoniki wieczorem na stoliku przy kanapie



A tak na tle kuchni na stole w ciągu dnia



Mimoza to niewielkie, proste, najczęściej dziko rosnące drzewo (choć w ogrodach też się często pojawia), więc uznałam, że prosty dzbanek będzie świetnie pasował jako wazon

A tu na balkonie na tle intensywnie błękitnego nieba podczas mojego popołudniowego balkoningu dodaje koloru lutowym kwiatom






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz