poniedziałek, 23 marca 2020

Bardzo duży kocyk, czytaj: narzuta

Szydełkowa narzuta na pojedyncze łóżko

Na poważnie rozochocona sukcesem dużego szaro-białego kocyka w przeplatane pasy pomyślałam sobie, że może właśnie lepiej będzie mi się realizować w dużych formach. Wszystko przemawiało za tym, że to super pomysł :)
Zebrałam więc pozostałe mi jeszcze kłębki niebieskiej cieniowanej włóczki i z zapałem zaczęłam robić kolejne kwadraty. Schemat dobrze mi znany i lubiany - pełne kwadraty babuni, więc sam początek to pełnia szczęścia :) Odwracałam robótkę przy każdym okrążeniu, zamiast robić wszystko w jednym kierunku; chodziło o to, aby uniknąć skręcania się kwadratów, bo wychodzą wtedy takie położone, trapezowate takie, i niestety bardzo to widać gdy są już wszystkie połączone. Bardzo lubię takie szydełkowanie, lubię gdy widać jak dochodzą kolejne elementy, jak codziennie rośnie odkładana na stoliczek kupka.
Trochę pomęczyłam się przy zszywaniu - początkowo chciałam iść klasycznie słupkami, ale okazało się, że bardzo nieharmonijnie całość wygląda: kwadraty są raczej zbite, a słupki tworzyły bardzo luźną sieć. Spróbowałam półsłupków, ale te z kolei tworzyły z niej płachtę, a nie delikatny kocyk. Świetnym rozwiązaniem okazały się skrócone słupki, łączyłam nimi (sposobem join-as-you-go) kolejne kwadraty.
I kolejne.
I następne.
I jeszcze kolejnych parę.
Bardzo długo łączyłam te kwadraty.
17 rządków po 8 sztuk.
A potem zaczęłam robić brzeg.
Parę okrążeń najpierw.
Potem dodałam jeszcze parę, i jeszcze parę.
Baaaardzo długo to trwało...


Jakaż to radość i satysfakcja mieć koniec końców piękną narzutę na łóżko :)


Ps. Ten "kocyk" waży 1,2kg!


Kocyk jest bardzo ciezki, wazy sporo ponad kilogram, i bardzo dlugo sie suszyl.


Nie tylko bardzo długo się robił, suszył się równie długo. 


Olbrzymi koc-narzuta zrobiony na szydelku z kwadratow babuni

Recznie zrobiona narzuta na pojedyncze lozko do pokoju chlopca

Polaczylam 136 kwadratow babuni zrobionych na szydelku aby zrobic te narzute na lozko

Zblizenie na jeden ze 136 elementow - schemat to pelen kwadrat babuni

Brzeg wykonczylam dziesiecioma okrazeniami ze skroconych slupkow

Poszczegolne elementy laczylam takze szydelkiem, tak aby tworzyly harmonijna calosc

Szczegol zblizenia na laczenie elementow - metoda join-as-you-go

Dzieki temu, ze kazdy element robilam odwracajac robotke, wszystkie kwadraty sa idealnie kwadratowe

Wykonczenie kocyka to prosty brzeg falszywym ryzem, wykorzystujac skrocone slupki.


2 komentarze:

  1. Jak dla mnie to kocyk jest rewelacyjny w pięknych kolorach, takich moich 🤗🤗🤗🤗
    Pozdrawiam serdecznie Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za słowa uznania; ja mam zawsze problemy z doborem kolorów, więc tym bardziej miło mi, że tym razem mi się udało :)
      Ja także pozdrawiam serdecznie!

      Usuń