poniedziałek, 2 marca 2020

Tak szydełkuje teściowa!

Szydełkowy kocyk od kochającej babci



Emocje

Dzisiaj pokazuję wam coś niewymiernego: EMOCJE :)
W tym wypadku to taki najprawdziwszy kocyk, który babcie robią dla wnucząt; tutaj akurat dla wnuczki. Zrobiła go moja teściowa dla małej dziewczynki, która urodzi się nam wkrótce w rodzinie; i prawdę mówiąc nie umiem sobie wyobrazić nic, co byłoby czystszą kwintesencją samej w ogóle idei szydełkowania dla dzieci. W nim po prostu widać i można wręcz fizycznie dotknąć ten czas spędzony na szydełkowaniu i myśleniu o maluszku, i czuć w rękach tę przepełniajacą miłość do oczekiwanego małego cudu. Ja się autentycznie wzruszyłam dotykając tego mięciuchnego kocyka, a przecież i ja sama parę kocyków w życiu zrobiłam. Nie wiem, to na pewno irracjonalne:), ale uważam, że ten jest właśnie taki "prawdziwszy":)

...i szydełko.

Z technicznego punktu widzenia kocyk jest dość prosty - włóczka to akryl, szydełko nr 5, wielkość 70x95cm, wzór bardzo trójwymiarowy, tworzy takie bąbelki, które wyglądają ślicznie i po prawej i po lewej stronie. Brzeg niewielki, okrąża kocyk wachlarzami ze słupków.

Ależ się będzie Sofia cieszyć:)


Jasnoróżowy kocyk zrobiony na szydełku dla wnuczki

Kolor kocyka to właśnie taki delikatny róż, włóczka akrylowa



Brzeg kocyka - jeden rządek wachlarzy ze słupków

Delikatne wykończenie kocyka - szczegół brzegu z jednego z rogów

Nałożenie na siebie prawej i lewej strony - porównanie wzoru


Lewa strona kocyka - wzór tworzy bąbelki, które nadają trójwymiarowości

Kocyk jest bardzo ciepły, bo bardzo pulchny, wzór tworzy duże bąbelki


Zbliżenie na kocyk z kontrastującym podkładem - dobrze widoczny wzór pracy





2 komentarze:

  1. Piękny kocyk,bardzo ładny i ciekawy wzór 😘😘😘😘
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór wzięła z poniższego filmiku:
      https://youtu.be/YBCAC5WM3EI
      i moim zdaniem rzeczywiście wart jest rozpowszechniania :)
      Ja sama niedługo spróbuję taki kocyk zrobić; ciekawa jestem czy wyjdzie mi równie ładny :)
      Pozdrawiam!

      Usuń